Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan – Allahu Rabbi!

Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan

Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan – Allahu Rabbi! | Pelbagai pengalaman misteri meguji keimanan insan sering terlalai ketika seruan azan berkumandang. Cerita ini adalah cerita yang agak lama juga. Tapi jika dibaca artikel yang menarik juga yang dikongsikan kepada saya ni berkenaan perkara-perkara pelik di padang golf kerana tidak menghormati azan.

Sebenarnya apa yang lebih penting? Solatkah atau azan itu sendiri. Apa gunanya berhenti sebentar untuk memberi laluan kepada azan tetapi selepas itu permainan diteruskan tetapi tidak juga mengerjakan solat.

Permainan golf bagi mereka yang ketagih dengan sukan boleh menenangkan jiwa itu, kadang-kala berdepan dengan pelbagai kejadian pelik tetapi benar-benar berlaku di padang golf di negara ini.

Pernah satu hari, seorang teman bersama tiga rakannya bermain golf hingga berlarutan pada waktu malam dan ketika menghampiri dua lubang terakhir, mereka terpaksa berhenti agak lama kerana ada orang lain sedang putting di atas green, kira-kira 100 meter di hadapan mereka.

kisah benar tak hormat azan 2 Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan   Allahu Rabbi!

Dalam permainan golf, pemain boleh membuat aduan kepada marsyal jika permainan pemain di hadapan terlalu lambat. Selepas menunggu begitu lama, empat pemain yang kelihatan seperti warga Korea itu, masih melakukan putting berkali-kali sehingga tempohnya tidak boleh diterima akal. Berikutan itu, lelaki yang bergelar Datuk tadi menghubungi rumah kelab dan mengadu kepada marsyal untuk menegur empat ‘warga Korea’ itu supaya bermain dengan laju.

Marsyal itu menjawab: “Datuk, flight (sepasukan empat orang) Datuk adalah flight terakhir, tak ada orang lain dah kat fairway (padang) waktu ini.” Mendengar jawapan itu, mereka terus bergegas masuk ke dalam buggy dan segera pulang ke kelab, dengan tidak lagi meneruskan permainan.

Rupa-rupanya empat ‘warga Korea’ itu bukan manusia. Di kelab itu kemudian heboh mengenai kejadian aneh itu. Kapten kelab datang dan bertanya secara lembut, sama ada mereka berhenti menghayun kayu golf apabila terdengar azan Maghrib berkumandang dari masjid di pinggir kelab golf eksklusif itu.

Semuanya tergamam dan saling memandang antara satu sama lain. Bayangkan, jika waktu di padang golf itu, mereka menghampiri ‘pemain Korea’ di atas green, entah apa akan terjadi.

Golf sunset1 Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan   Allahu Rabbi!

Penolong Pengarah Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM), Syeikh Zamihan Al-Ghari ketika diminta mengulas berkata, kemungkinan yang dilihat itu adalah malaikat atau jin Islam kerana syaitan akan lari sejauh mungkin hingga ke hujung dunia sehingga dia tidak lagi mendengar bunyi azan.

“Seruan Allah mengajak kepada kebaikan dan begitu juga dengan seruan azan yang mengingatkan kepada tanggungjawab menunaikan solat. Oleh itu kejadian pelik yang berlaku kepada kepada pemain golf ini boleh dilihat sebagai bonus daripada Allah untuk menyedarkan mereka supaya berhenti sebentar untuk mendengar azan dan solat sebelum menyambung permainan.

“Bagi manusia biasa, hatta yang banyak melakukan dosa juga tidak mustahil menemui kejadian pelik ini untuk diberi kesedaran dan ini menunjukkan kekuasaan serta kasih sayang Allah,” katanya.

Malah, apa saja kegiatan termasuk ketika seseorang sedang berucap di khalayak ramai perlu berhenti seketika sewaktu azan berkumandang. Namun, banyak lagi cerita pelik berlaku, kebanyakannya menjurus kepada sikap pemain golf yang tidak berhenti seketika apabila terdengar azan sama ada apabila masuk waktu Zuhur, Asar, Maghrib atau Isyak, bagi yang bermain golf pada waktu malam. Sesetengah padang golf di sekitar Lembah Klang, memang ada menyediakan tempat solat di tepi padang golf.

Di padang golf yang lain pula, tidak berapa lama dulu, seorang rakan bersama kawannya ‘sesat’ apabila tidak terjumpa tempat tee-off (pukulan pertama untuk setiap lubang) seterusnya selepas selesai bermain di lubang ke-12.

“Seminggu sebelum itu, saya juga bermain di tempat sama, tiada masalah dan memang mustahil untuk tidak menemui tempat tee-off seterusnya. Tetapi kali ini, saya mendapati laluan untuk ke lubang ke-13 itu bagaikan tertutup…. saya pergi ke kiri, nampak semak… ke kanan pun semak dan ke depan lagi semak. ”

Jalan keluar ialah berpatah balik dan waktu itu jam sudah melewati 1.30 petang,” katanya yang nyata juga tidak berhenti bermain ketika azan Zuhur. Sehingga kini, beliau masih tertanya-tanya insiden itu.

Baru minggu lalu, kejadian aneh turut berlaku di sebuah padang golf lain di kawasan Subang Jaya apabila seorang rakan yang melakukan pukulan kedua melungsurkan bola jauh tetapi menuju ke arah pokok sawit, hingga seakan menyeberang ke fairway di sebelah, memungkinkan bola itu jadi ‘OB’ (out-bound).

Apabila buggy yang dinaikinya bersama rakan yang juga seorang Datuk berhenti di atas track berdekatan pokok sawit, bola tidak kelihatan, hilang. Tetapi kira-kira lima minit kemudian, tiba-tiba bola golf melantun balik ke arah fairway, bagaikan dilambung atau dicampak oleh seseorang.

“Saya tengok di celah-celah pokok, kemungkinan ada pekerja yang mencampak bola tetapi tiada seorang manusia pun di situ,” katanya yang terselamat daripada dikenakan penalti dua strok kerana bola hilang.

Penulis sendiri yang menaiki satu lagi buggy di belakang mereka turut hairan tetapi saya tidak nampak bola itu apabila ia ‘tercampak’ semula ke arah fairway.

Banyak lagi kisah pelik seperti bola beralih tempat atau tiba-tiba 18 biji bola berada di atas green yang sepatutnya cuma empat biji selepas empat pemain mahu melakukan putting, memberi pengajaran berguna.

Di sini, kita perhatikan satu alkisah. Diriwayatkan bahawa Siti Zubaidah adalah seorang wanita bangsawan yang kaya, hobinya suka mendengar muzik. Dia memiliki pentasnya sendiri serta beberapa penyanyi yang menjadi penghiburnya.

Apa yang menjadi kelebihannya ialah apabila terdengar saja seruan azan, dia akan segera memerintahkan penyanyi dan pemuziknya berhenti untuk seketika bagi menghormati azan.

Selepas selesai dan menjawab azan, barulah disambung semula, hanya itulah amalan yang sentiasa dijaganya. Selepas dia meninggal, ramai di kalangan orang salih bermimpi bertemu dengannya; tanya mereka, “Ibadat apakah yang menyebabkan Allah mengampunkan dosamu, adakah kerana kamu menggali sebuah kolam air antara Makkah dan Madinah?

Jawab Zubaidah, “Allah mengampunkan dosaku dengan banyak mengucapkan syukur. Sebenarnya aku tidak banyak beribadah kecuali satu, ketika hayatku dulu iaitu apabila terdengar saja azan sedangkan waktu itu aku sedang berhibur dan mendengar nyanyian, maka dengan serta- merta aku menyuruh mereka memberhentikannya bagi menghormati seruan azan.

“Itulah ibadat yang aku benar-benar menjaganya. Sebagai balasan, Allah berfirman, “Kamu dilarang menyeksanya, jika tidak kerana iman yang ada di dadanya masakan ia mahu menyebutKu dalam keadaan leka.”

Penulis menerima banyak e-mel, khidmat pesanan ringkas (SMS) dan panggilan telefon daripada pembaca termasuk rakan serta mereka yang tidak dikenali mengenai tulisan saya di kolum ini minggu lalu bertajuk ‘Kisah misteri alam roh beri pengajaran berguna.’

Ramai juga pembaca memberi maklum balas menyatakan mereka atau ahli keluarga mahupun kawan pernah mengalami kejadian misteri yang serupa apabila koma.

Antara maklum balas paling menarik ialah cerita berikut: “Seorang kawan saya bukan saja mat rempit, malah kaki judi, minum arak dan suka berfoya. Suatu malam, dia terbabit dalam kemalangan hingga patah tulang rusuk dan kaki kanan serta keretakan tukang belakang. Beberapa hari dia koma di hospital. Pendekkan cerita, apabila sudah keluar hospital kemudian, maka dia bercerita mengenai kejadian misteri. ”

Dia mendakwa melihat alam neraka, ditunjukkan kepada dia, menyebabkannya rasa takut yang amat sangat apabila disebut perkataan neraka. Sejak itu, dia sudah bertukar menjadi seorang manusia yang sempurna, tidak pernah tinggal sembahyang dan meninggalkan semua kegiatan tidak berfaedah sebelum ini,” katanya.

P/s : Semoga kisah ini dapat dijadikan pengajaran dan teladan sesama kita..

Incoming search terms:

The following two tabs change content below.
 Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan   Allahu Rabbi!
Merupakan seorang blogger yang gemar berkongsi artikel menarik dari sumber lain sebagai pengajaran dan rujukan pembaca dengan sedikit gubahan ayat dan olahan sendiri disamping menyelitkan artikel berunsur lawak serta kisah benar. Bercita-cita menjadikan fuh.my sebagai blog Informasi terbaik di Malaysia.

Comments

comments

16 thoughts on “Kisah Benar Kejadian Misteri Akibat Tidak Menghormati Azan – Allahu Rabbi!

  1. Sherman

    The developers are saying that Defiance is a
    pixel perfect shooter, so if you aim at your target’s head it WILL be a headshot instead of the invisible dice rolling a 5 and telling you that you somehow missed. The only downside of it in a lot of people’s
    eyes is the fact that there is no multiplayer content.

    The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential of your purchase.
    Sherman recently posted…ShermanMy Profile

    Reply
  2. paripariputih

    Apa pun situasinya sebagai orang Islam wajib la kita menghormati azan kecuali… klw kita betul2 x perasaan kan… insyallah sama2 kita hormati klw tak kita siapa lagi kan??

    Reply
  3. Rosalind

    For any kind of luxury item of consumption, MAD (Money, Authority and Desire) is required.
    They also apparently believe that their customers who like a particular
    song they hear on the radio, are likely to purchase that song,
    which could add to downloads from i – Tunes. You will need an outside antenna to get clear reception on your radio.
    Rosalind recently posted…RosalindMy Profile

    Reply
  4. Arron

    (Game scheduled for December 15th with Utah State playing Toledo).
    This means to sell your mods would be considered the same as pirating the
    game itself. This classic game integrates all-out entertainment
    with vocabulary enhancement in one amazing game.
    Arron recently posted…ArronMy Profile

    Reply
  5. Rosalind

    a Bruce Lee workout includes stretching, bending, running, dipping, kicking, jumping, traditional muscle building exercises, weight lifting,
    rope skipping, medicine ball handling, etc.

    Withdrawal from levothyroxine can be done but it takes 6 weeks of withdrawal for the remaining thyroid tissue to be completely starved.

    Then leave it a while until your tummy lets you
    know that you’re hungry again before opting for a healthy snack.
    Rosalind recently posted…RosalindMy Profile

    Reply
  6. blacksocialcity.Com

    It does appear, however, that hypnosis can help a person achieve his or her weight loss goals.
    Cucumber contains sterols which can help to lower
    cholesterol and prevent carbohydrates from converting to body fat.
    Many people don’t have the time to weight themselves every day, but checking the scale on a regular basis can definitely help when you’re working to lose weight and keep it off.
    blacksocialcity.Com recently posted…blacksocialcity.ComMy Profile

    Reply
  7. http://www.wasteofmind.de/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=9091

    Even though your goal is just to lose 5 pounds in a week, you should be
    strict with what you do so as not to inadvertently undo
    all your hard work for vegetarian weight loss. Authorities inside the area will need to have an
    intensive understanding of laboratory and labeling techniques,
    infection security precautions, appropriate blood attract
    approaches to the elderly and for infants and even more.
    The institution has persistently offered ideal programs and services for those struggling to achieve certain levels of body weight.
    http://www.wasteofmind.de/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=9091 recently posted…http://www.wasteofmind.de/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=9091My Profile

    Reply
  8. Going to [url=http://www.cammonline.org]http://www.cammonline.org

    If you find it a bit maddening to follow the daily
    fluctuations of the scale even though you are eating properly, pick three days of the week on which you will always
    weigh yourself (for example, Monday, Wednesday,
    and Friday). Cucumber contains sterols which can help to lower cholesterol and prevent carbohydrates from converting to body
    fat. Many people don’t have the time to weight themselves every day, but checking the scale on a regular basis can definitely help when you’re working to lose weight and
    keep it off.
    Going to [url=http://www.cammonline.org]http://www.cammonline.org recently posted…Going to [url=http://www.cammonline.org]http://www.cammonline.orgMy Profile

    Reply
  9. Shauna

    a Bruce Lee workout includes stretching, bending, running, dipping, kicking, jumping, traditional
    muscle building exercises, weight lifting, rope skipping, medicine ball handling,
    etc. Anyone who dares to make a closer inspection will find the underlying difference.
    The institution has persistently offered ideal programs and services for those struggling
    to achieve certain levels of body weight.
    Shauna recently posted…ShaunaMy Profile

    Reply
  10. Pingback: Kisah Pengalaman Pelik Dan Misteri Yang Dilalui Pesakit Koma | Fuh.My

  11. latinohits.com

    If you intend to do lots of whittling or cutting, don’t buy one of these knives as they are very hard to hold – get a hunting knife instead.
    Have You Been Involved In Any Knife Purveying Work For Josh Smith As A client.

    Wholesale knife distributors that serve the
    small business carry as many types of wholesale knives and pocket
    knives as the wholesalers that serve the national chain
    stores.
    latinohits.com recently posted…latinohits.comMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge